Strom života, tak zní název interaktivního vzdělávacího programu o významu vody pro člověka a planetu, kterého se v pátek 11. 2. v dopoledních hodinách zúčastnili žáci 5. B. V průběhu tohoto programu se žáci ocitli ve hře, kde kromě nich figurovaly čtyři animátorky v roli mocných duchů a šamana. Žáci byli rozdělení do třech týmů a jejich úkolem bylo zachránit onen „strom života“ a získat co nejvíce čisté vody. Toho mohli docílit jedině tak, že splnili úkoly, jež pro ně mocní duchové připravili. Plněním úkolů získali žáci nové znalosti z oboru chemie, biologie, fyziky i ekologie. Pokud však vyřešili úkol a měli štěstí při hodu kostkou, získali kapky vody. Po splnění úkolu se přemístili k šamanovi, který měl „strom života“ na starost. Tento strom dokázal přeměnit špinavou vodu v čistou, avšak jeho zdroje byly vyčerpatelné. I v tom se skrývala záhada, kterou žáci museli rozluštit. Po zdárném splnění všech úkolů žáci nakonec „strom života“ zachránili. Jelikož dle pravidel hry kdysi dávno existovali čtyři duchové. Závěrem se měli všichni shodnout na tom, kdo z nich je zlý duch, který v přírodě škodí a vodu špiní. Po objasnění na něj žáci s velkou radostí naházeli všechnu špinavou vodu (zelené míčky). Zjistili však, že lidem škodil proto, že si vody nevážili a plýtvali jí, čímž se rozpoutala bouřlivá diskuze pojednávající o využívání a plýtvaní vodou v dnešní době.
Tento program pro žáky připravil spolek EduLudus ve spolupráci s vodárenskou společnost SmVaK, kterým bychom chtěli ještě jednou moc poděkovat za velmi zdařilou realizaci.