Mgr. Alice Langrová – speciální pedagog
Zaměstnání:
- ZŠ Boženy Němcové, Opava (2006–současnost)
Školní speciální pedagog
- ZŠ praktická – ZvŠ Dvořákovy sady, Opava (1987–2006)
Učitelka
- Jazykové centrum Klíč, Opava (1993–1999)
Učitelka angličtiny
- ZŠ při zdravotnickém zařízení a MŠ při zdravotnickém zařízení – ZŠ při PL a OÚNZ, Olomoucká, Opava (1983–1987)
Učitelka
Vzdělání:
- Studium odborné kvalifikace pedagog „Pedagog body and Mind“
- Studium k výkonu specializovaných činností – prevence sociálně pedagogických jevů
- Kurz celoživotního vzdělávání – „Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina 1″
- Absolvování programu celoživotního vzdělávání k prohlubování odborné kvalifikace “Základy krizové intervence pro poradenské pracovníky na školách“
- Absolvování programu dalšího vzdělávání k prohlubování odborné kvalifikace „Školní psycholog a školní speciální pedagog“
- Univerzita Palackého v Olomouci (1979–1983)
Pedagogická fakulta: Speciální pedagogika
Magisterský titul
- Gymnázium, Komenského, Opava (1975–1979)
Školení a kurzy:
- Projekt G – Modul 2 (vzdělávání učitelů AJ na 1. stupni ZŠ)
- Projekt G – Modul 1 (vzdělávání učitelů AJ na 1. stupni ZŠ)
- Třídnické hodiny jako nástroj pro udržování a rozvoj sociálních vztahů ve třídách
- Symptomatické poruchy řeči
- Efektivní komunikace
- Agrese a agresivita u dětí a mládeže
- Pedagogická kineziologie
- Terapeutické techniky se zaměřením na komunikaci
- Deficity dílčích funkcí
- Podpora jazykových kompetencí dětí a žáků s narušenou komunikační schopností se zaměřením na řečovou výchovu
- Učební styly v praxi
- Prevence specifických forem učení- program HYPO
Jak úspěšně pracovat s dětmi, které mají problémové chování
- Program na podporu koncentrace pozornosti – KUPOZ
- Jak vést reedukační skupiny na Zš pro integrované děti
- PAS- rizikové, zátěžové situace,agrese,aneb: víme jak vypadá a co s ní?
- Význam tolerance dětí se specifickými poruchami učení
- Dysgrafie grafomotorická a optografická
- Pedagogická diagnostika prevence
- Audendo – sebezkušenostní výcvik
- Specializační kurz pro učitele dětí se specifickými poruchami chování a učení
- Práce nejen třídního učitele a zátěžové situace v jeho práci
- Pozitivní psychologie v práci učitele
- Rozvoj sociálních dovedností prostřednictvím interakčních cvičení
Jazyky:
- Anglický jazyk – středně pokročilý, slovem i písmem