Kroky zavádění RVP ZV a plán tvorby ŠVP 2004/2005 – červen 2007 | |||
---|---|---|---|
Období | Krok | Aktivita | Termín Zodpovídá |
9 – 12 / 2004 | Pochopit kontext reformy, analyzovat vzdělávací potřeby učitelů | Vytvořit plán DVPP na další roky
Stálá práce se zpětnou vazbou z DVPP |
IX.04 |
vedení školy + PP | |||
1 – 6 / 2005 | Získat základní informace o RVP, Manuálu tvorby ŠVP, Bílé knize, školském zákonu | Seznámení PP s dokumenty,informace rodičům, nutnost spolupráce s MMO,… diskuze | 1. pol. 2005 |
Mgr. Ivana Lexová | |||
+ PP | |||
9 – 12 / 2005
září |
Sjednotit se nad otázkou | Motivace, argumentace, | 1. 9. 2005 6:00 |
,,Proč tvořit ŠVP“ | samostudium | Mgr. T.Honajzerová | |
Pochopit obsah a základní pojmy z RVP | DVPP Koordinátor | + Mgr. M.Hulvová | |
SWOT analýza školy | Mgr. Ivana Lexová | ||
Formulace profilace školy | NIDV Koordinátor | Mgr. Kristiník | |
DVPP Sborovna | |||
říjen
listopad |
Definovat role – ředitele, hlavního koordinátora, týmových koordinátorů, | Seminář, diskuze | 2.11.2005 |
sboru – týmy | |||
Sestavit harmonogram činností Motivace sboru – nutnost změn |
Postupné návštěvy pilotních škol | Mgr. Jarmila Drtilová | |
( ZŠ Kosmonautů Ostrava, | Mgr. Ivana Lexová | ||
ZŠ Táborská Praha, | |||
ZŠ Malíka Chrudim ) | |||
listopad | Zavést komunikační nástroje | Aktivity – Skup.práce | 11.11.2005 |
Týmová práce | Paměť | ||
Sladit společný slovník | Proměny doby, | ||
Zopakovat pojem klíčové kompetence, jak na ně | EUR | Mgr. Ivana Lexová | |
Cíle ZV | Dopis prvňáčkovi | ||
Jaký má být absolvent naší školy | KK, CZV | ||
Vých. a vzděl. strategie | |||
listopad | Zmapovat, jak pracujeme se zpětnou vazbou dnes | Teorie + aktivity – týmy | 30. 11. 2005 |
SMARTování | Hodnocení x Evaluace | ||
Bloomova taxonomie | Práce s Bloomovou taxonomií na příkladech | Mgr. Ivana Lexová | |
Způsoby hodnocení | |||
prosinec | Seznámení s další částí RVP | Samostudium | 12/2005/06 |
a Manuálu ŠVP | Diskuse v týmech | samostudium | |
všichni PP | |||
1 – 6 / 2006 | Porozumět obsahu průřezových témat | Skupinová práce – rozpracování PT pro 1. a 2. stupeň podle výběru | 4. 1. 2006 |
leden | Anylýza, jak s nimi pracujeme dnes | Školská rada – seznámení s reformou | Mgr. Ivana Lexová |
Pravidla začlenění PT do výuky | Editor ŠVP ano/ne ? | ||
+ Mgr. Iveta Jelenová | |||
únor | Průběžné návraty, diskuse, změny | Diskuse v týmech | podle dohody |
Výstupy předmětů, učivo | týmoví koordinátoři | ||
březen | Simulace tvorby ŠVP | Skupinová práce – změna složení skupin | výjezdní školení |
Posoudit vhodnost obsahu a způsobu výuky na škole | Práce s ukázkami tabulek | všichni PP | |
Nástroje a způsob autoevaluace školy,kritéria hodnocení | Práce s Manuálem ŠVP | Kamzík | |
Zpracovat ukázku rozpracování KK, průřezových témat | Informace PP, kterých chyb se vyvarovat | ||
Vytvořit pracovní verzi školního učebního plánu | Vytvoření motivačního názvu ŠVP | 3.3 . – 5. 3. 2006 | |
Stanovit výchovné a vzdělávací strategie na úrovni vyuč. předmětů | |||
Mgr. Ivana Lexová | |||
duben | Charakterizovat jednotlivé vyučovací předměty | Diskuze v pracovních týmech – návrh pro vedení školy a rodiče – ŠR | podle dohody |
Vymezit, jak škola zabezpečí výuku žáků s SVP | týmoví koordinátoři | ||
Prezentovat konečnou verzi školního učebního plánu | Zpracování vedením školy | ||
Mgr. Jarmila Drtilová | |||
květen
červen |
Přiřadit očekávané výstupy k předmětům a rozpracovat je do ročníků | Rozdělení v předmětových týmech | upřesnění podle chodu předchozího plánu |
Rozpracovat učivo a zařadit tematické okruhy PT do vzdělávacího obsahu příslušných předmětů včetně mezipředmětových souvislostí | Stálá konzultace a spolupráce s koordinátory | ||
Pracovní verze | |||
Diskuze | všichni PP | ||
Zadání úkolů a domluvy konzultací v průběhu prázdnin | |||
9 – 12 / 2006
září |
Ověření dílčích částí ŠVP | Společná schůzka PP | konec září |
Co se mi dařilo, s čím byly problémy, s čím potřebuji poradit ,… | Mgr. Ivana Lexová | ||
Mgr.M.Hulvová | |||
+ Mgr.T.Honajzerová | |||
říjen | Diskuze | konec října | |
Sladit pracovní verzi ŠVP | Rozdělení úkolů souvisejících s formálním zpracováním | ||
Mgr.Jarmila Drtilová | |||
Školení sborovny | Mgr. Ivana Lexová | ||
Projekt | – Čeladná | ||
KROKY K DĚTEM | PhDr.Jan Svoboda | ||
listopad
prosinec I.07 |
Formálně zpracovat pracovní verzi ŠVP | Práce s PC, programem | do konce ledna 2007 |
VŠICHNI PP | |||
Čtením a psaním ke kritickému myšlení | Mgr. Ivana Lexová | ||
Školení sborovny | |||
Mgr.Barbora Kynclová | |||
2 – 3 /2007
únor březen |
Prezentace pracovní verze ŠVP | Zhodnocení úsilí celého pedagogického sboru | po jarních prázdninách |
Nutnost změny pracovního názvu ŠVP | Diskuze nad neustálou nutností aktualizací ŠVP | ||
Mgr. Jarmila Drtilová | |||
Mgr. Ivana Lexová | |||
duben,
květen 2007 |
Kontrola pracovní verze ŠVP | Učitelé informatiky – vložit ŠVP do šablony | Mgr. Ivana Lexová |
Promýšlet vhodnější název vyplývající ze změn | Mgr. Jana Salamonová | ||
Kontroly začlenění PT a mezipředmětových vztahů | Mgr.Kristina Musilová | ||
týmové koordinátorky | |||
VI.07 | Seznámení s novým názvem | Otevřít oči, ukázat cestu. | Mgr. Ivana Lexová |
Prezentace finální podoby ŠVP | |||
Vložení jednotlivých částí do šablon | 30. 6. 2007 předložení ŠVP školské radě ke schválení | ||
VIII.07 | Máme vlastní ŠVP !!!! | Rozdělení kompetencí a termínů projektů ŠVP | Úvodní porada |
Mgr. Ivana Lexová | |||
Některé použité zkratky : PP – pedagog. pracovníci; KK – klíčové kompetence; CZV – cíle základního vzdělávání; | |||
PT – průřezová témata; SVP – speciální výukové potřeby; ŠVP – školní vzdělávací program; RVP ZV – rámcový | |||
vzdělávací program pro základní vzdělávání; DVPP – další vzdělávání pedagogických pracovníků |