- Podílí se na zavádění inkluzivních změn do praxe.
- Vyhledává a pomáhá žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Připravuje a ovlivňuje podmínky pro začleňování dětí do vzdělávání s různým stupněm míry podpory.
- Pomáhá vytvářet plány podpory pro žáky.
- Spolupracuje s dalšími poradenskými pracovišti.
- Komunikuje s vyučujícími popř. asistenty pedagoga a s rodinou žáka.
- Vede hodiny speciálně pedagogické péče a hodiny speciálně pedagogické intervence pro děti s poruchami učení.
- Provádí depistáž a speciálně pedagogickou diagnostiku.
- Rozvíjí sociální dovednosti prostřednictvím interakčních cvičení a zjišťuje sociální klima ve třídách.
- Poskytuje individuální konzultace pro žáky a krizovou intervenci pro žáky a jejich zákonné zástupce.
- Uplatňuje metody Sindelarové, Kupoz, Hypo, Kupub, terapeutické techniky se zaměřením na komunikaci, výtvarnou a hudební tvorbu, Feuersteinovu metodu a Deficity dílčích funkcí.